Silnik FSI i TSI

W gamie silników oprócz zwykłego benzyniaka i TDIka znajdują się także silniki FSI i TSI.

Same skróty nie wiele nam mogą powiedzieć. Dlatego warto poznać krótką specyfikę tych silników.

FSI to silnik benzynowy. Technologia opiera się na bezpośrednim wtrysku paliwa do komory spalania. Korzyści jest wiele: zmniejszenie zużycia paliwa nawet do 15 %, większy moment obrotowy, wyższa moc silnika oraz czystsze spaliny. Do samochodów wyposażonych w silnik FSI lejemy paliwo pb95.

TSI – (technologia FSI i twincharger) to silnik łączący dwa systemy doładowania: turbosprężarka i kompresor z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa FSI.

Pod skrótem TSI kryje się silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Dodatkowo zastosowano turbosprężarki lub turbosprężarki i kompresor.

Jaka jest cecha charakterystyczna tego silnika?

TSI cechuje niskie średnie zużycie paliwa, duża moc, to akurat ucieszy niewybrednych kierowców i wysoki moment obrotowy.

Wrażenia z jazdy samochodem z silnikiem TSI.

Miałam przyjemność jazdy samochodem wyposażonym w silnik 1.4 TSI 120 KM. Auto jest dynamiczne. Pierwsza prosta… Po wciśnięciu pedału gazu auto rozwijało konkretną prędkość 🙂 Wyprzedzanie? – żaden problem. Samochód płynnie nabierał obrotów. Ogólnie jazde oceniam ma plus.

Jeden komentarz do wpisu “Silnik FSI i TSI

  • Maj 1, 2016 at 12:34 pm
    Permalink

    vag z turbiną i kompresorem ma oznaczenie -> TFSI

    2.0 TFSI w Golfie R ma 300KM i wytrzymałość wtryskiwaczy ok 60kkm, później głowica:P

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *